Τόσο ανεκδιήγητος διαιτητής είχε χρόνια να εμφανιστεί στα ελληνικά γήπεδα.
Υπάρχουν στιγμές που και η λέξη «ανέκδοτο» χάνει την αξία της και το νόημά της για διαιτητές τύπου Νταμπάνοβιτς, τον οποίο με τόση σπουδή έσπευσε να ορίσει ο αρχιδιαιτητής Στιβ Μπένετ στο σημαντικότερο παιχνίδι της πρεμιέρας των πλέι οφ ανάμεσα στην ΑΕΚ και τον Παναθηναϊκό.
Σε έναν κομβικό αγώνα για την εκκίνηση και των δύο ομάδων στον μαραθώνιο των αγώνων κατάταξης, η ΚΕΔ επέλεξε έναν ρέφερι απ’ το τελευταίο «ράφι» της ποδοσφαιρικής Ευρώπης, ο οποίος δεν ήταν διόλου άφθαρτος στα ελληνικά γήπεδα. Είχε δείξει όλα τα σημάδια της ανεπάρκειάς του ως διαιτητής και στις προηγούμενες επισκέψεις του στην Ελλάδα.
Στο παιχνίδι της 9ης αγωνιστικής ανάμεσα στον Παναθηναϊκό και τον Αρη, ακύρωσε χωρίς λόγο το γκολ του Μπερνάρντ (φάουλ του Βέρμπιτς στον Ετέμπο ουδέποτε υπήρξε), ενώ στον περσινό, πρώτο αγώνα των πλέι οφ ανάμεσα στους «πράσινους» και την ΑΕΚ στη Λεωφόρο, είχε προκαλέσει έντονο εκνευρισμό με όσα (δεν) σφύριζε.
Αυτό που συνέβη όμως προχθές το βράδυ στην «OPAP Arena» ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, με τον Μαυροβούνιο ρέφερι να αλλοιώνει πλήρως την εικόνα του αγώνα και να κάνει ό,τι περνάει απ’ το χέρι του για να μη διεκδικήσει με κανονικούς όρους ο Παναθηναϊκός τη νίκη. Οχι με ένα και δύο, αλλά με πάμπολλα… χαϊλάιτς, άλλα εξόφθαλμα κι άλλα όχι, που δημιούργησαν, εντούτοις, τεράστιο εκνευρισμό στους «πράσινους» και τους έβγαλαν απ’ τα ρούχα τους.
Σε σημείο που να εκδώσουν για πρώτη φορά στην ιστορία τους, ανακοίνωση στο ημίχρονο για την οργιώδη διαιτησία και την επιλογή της ΚΕΔ και της ομοσπονδίας, να μην ορίσει έναν «κανονικό» διαιτητή για τα δεδομένα του αγώνα. Ανεξάρτητα απ’ την προσπάθεια τής «απέναντι» πλευράς να κάνει από χθες το… άσπρο-μαύρο για κάθε απόφαση-καρμανιόλα του Νταμπάνοβιτς (έχει γίνει τεράστια επένδυση άλλωστε, στο επικοινωνιακό κομμάτι ειδικά τη φετινή σεζόν) η ιστορία έγραψε πως στον συγκεκριμένο αγώνα, υπήρξε μία διαιτησία-ανέκδοτο από έναν ρέφερι, ο οποίος:
• Στο 32’ σε φάουλ του Αμραμπατ στον Χουάνκαρ, έδειξε την παράβαση, αλλά δεν έδωσε δεύτερη κίτρινη στον Μαροκινό, ο οποίος «κουβαλούσε» ήδη κάρτα απ’ το 19’ μετά τη χρήση του αγκώνα του στο λαιμό του Ισπανού μπακ.
• Στο 35’, σε χέρι του Χατζισαφί στην περιοχή (όπου δεν υπάρχει κανένα φάουλ του Κουρμπέλη), δεν έδωσε πέναλτι, ενώ δεν υπήρξε καν ενημέρωση κι απ’ τον Πορτογάλο VAR, Μπρούνο Εστέβες.
• Στο 43’, σε χέρι του Αμραμπατ σε προσπάθεια να ανακόψει βολέ του Μπρινιόλι, υπέδειξε το φάουλ, αλλά δεν έδωσε πάλι δεύτερη κίτρινη, μέχρι που ο Αλμέιδα άλλαξε στο ημίχρονο τον παίκτη του, για να μη ρισκάρει περισσότερο…
• Στο 71’, το σπρώξιμο με τα χέρια από πίσω στον Παλάσιος δεν το υπέδειξε ποτέ, την ώρα που ο Αργεντινός ήταν πάνω απ’ τη μεσαία γραμμή και η ΑΕΚ έκλεψε την μπάλα και πήγε να βγάλει κόντρα επίθεση.
• Στο 76’ κι ενώ έγινε η ίδια φάση, copy-paste με μαρκάρισμα -καθαρό φάουλ πάνω στον Παλάσιος, το οποίο δεν υποδείχτηκε (με τον Νταμπάνοβιτς να κάνει και… θυμωμένο νεύμα «σήκω πάνω» στον Αργεντινό), η ΑΕΚ «έκλεψε» την μπάλα και βγήκε με επιπλέον παίκτες στην επίθεση, αναγκάζοντας τους Ρούμπεν και Κουρμπέλη να κάνουν φάουλ που επέσυραν την κίτρινη κάρτα και στους δύο.
• Αφησε ατιμώρητο όλο το «ξύλο» που έτρωγε στην επίθεση ο Ιωαννίδης μέχρι το 80’ όταν αντικαταστάθηκε.
• Στο 90’+10 έδειξε αρχικά πέναλτι σε μία φάση όπου: α) υπάρχει αρχικά ξεκάθαρο επιθετικό φάουλ του Σιμάνσκι στον Κώτσιρα, β) ο Παλάσιος έχει διώξει πρώτος την μπάλα και στη συνέχεια κλότσησε το πόδι του ο Αραούχο.
Κι όσο κι αν γίνεται προσπάθεια απ’ την «απέναντι» πλευρά να γίνει (κι εδώ) το… άσπρο-μαύρο, ο τηλεοπτικός φακός είναι αδιάψευστος μάρτυρας. Εδώ το VAR διόρθωσε το έγκλημα, μιλώντας προς τον διαιτητή για το διπλό επιθετικό φάουλ που είχε γίνει…
Ας ελπίσουμε ότι στις επόμενες εννέα αγωνιστικές των πλέι οφ θα επικρατήσει μία λογική, θα φερθεί με σοβαρότητα η ΚΕΔ, ο Μπένετ κι η ΕΠΟ και δεν θα ξαναδούμε φαινόμενα Νταμπάνοβιτς, σε μία διαδικασία που έχει ήδη «πυρποληθεί» κι έχει αλλοιωθεί…
Comments